Savska avenija – savremeno urbanističko rešenje

Kroz Plan održive urbane mobilnosti Savska avenija danas je predstavljena kao dobar primer i za razvoj saobraćaja u Šapcu. Tim povodom, predsednik Komisije za urbanu mobilnost Nemanja Pajić i Ksenija Lukić, zamenik predsednika i rukovodilac radnog tima za izradu Plana održive urbane mobilnosti, ukazali su na značaj Savske avenije kao savremenog urbanističkog rešenja.

„Grad Šabac je izradio Plan održive urbane mobilnosti, jedan važan strateški dokument koji je izrađen uz učešće javnosti, struke, saobraćajnih policajaca i raznih udruženja. Ono što sada ostaje je da se to potvrdi na Skupštini grada Šapca, ali zbog vanrednog stanja i isteka mandata Skupštine taj dokument će morati da sačeka novi saziv, a pre toga nas očekuje i javna rasprava o tom dokumentu. Takođe, želimo da čujemo šta će građani reći o svemu tome, pošto on treba da reši neka ključna pitanja u saobraćaju“, istakao je Pajić.

Plan održive urbane mobilnosti je strateški dokument koji se bavi razvojem saobraćaja grada Šapca. Ovaj dokument razvijen je uz podršku Stalne konferencije gradova i opština i nemačke tehničke saradnje, u okviru Otvorenog regionalnog fonda za energetsku efikasnost.

„Mi ćemo u prvi plan da istaknemo učesnike saobraćaja, koji podržavaju održive vidove saobraćaja – pešake, bicikliste, javni prevoz. Ulica Kralja Aleksandra je prva ulica koju smo realizovali kao zonu usporenog saobraćaja. Ona predstavlja uvertiru u Savsku aveniju, odnosno zonu Sava parka, pa smo smatrali da jedan takav ulaz zaslužuje da dobije zonu koja će biti ozelenjena i prilagođena prvenstveno pešacima. Ona ima u nivou urađen kolovozni deo i deo koji je namenjen pešacima, kao i dva nova drvoreda u celoj ulici, a ideja sa behatonom na kolovozu je da uspori saobraćaj i kretanje vozila. Ovo podrazumeva transformaciju grada, u smislu saobraćaja, tako što sada saobraćaj podređujemo čoveku, a ne obrnuto“, navodi Ksenija Lukić.

Šabac je jedan od prvih gradova u Srbiji koji izrađuje Plan održive urbane mobilnosti po evropskoj ELTIS metodologiji, a pored Šapca u projektu učestvuje i Pirot. Do sada je usvojen Plan održive urbane mobilnosti za Kruševac i Valjevo, dok je izrada beogradskog u toku, te je Šabac među gradovima pionirima koji primenjuje ovaj plan.

Tekst i foto: Zapadna Srbija Šabac/FB